تفاوت کانسیلر با پرایمر، کرم پودر، کانتور، کورکتور و هایلایتر

تفاوت کانسیلر با پرایمر، کرم پودر، کانتور، کورکتور و هایلایتر

وقتی برای اولین بار آرایشم را شروع کردم، محصولات زیبایی بی شمار با برچسب های مختلف مانند کانتور و کانسیلر، کرم پودر، تونر، مرطوب کننده و غیره واقعا گیج شدم. بسیاری از مردم فرق کانسیلر و پرایمر را نمی دانند. یا بهتر بگوییم همه کسانی که می خواهند آرایش کردن را تازه شروع کنند، نمی دانند که هر محصول آرایشی چه کاربردی دارد.
تعداد و انواع بسیار زیادی از این محصولات در بازار وجود دارند مانند کانسیلر، کرم پودر، پرایمر، تونر، مرطوب کننده و … . آیا این تنوع زیاد برای شما نیز گیج کننده است و تفاوت بین آنها را نمی دانید؟
اگر اهل آرایش و میکاپ هستید و ترند های روز آرایش را در شبکه‌ های اجتماعی دنبال می ‌کنید، احتمالاً به ‌خوبی با تمام لوازم آرایشی هم آشنا باشید. اگر هم از آن دسته هستید که تازه می‌ خواهید آرایش‌ کردن را یاد بگیرید، احتمالاً نام لوازم آرایشی مختلف را شنیدید ولی هنوز با کاربرد تمامی آنها آشنا نشدید.
از گذشته تا همین امروز که من و شما صحبت می‌ کنیم، رژ لب و ریمل یا رژ گونه پای ثابت میکاپ و آرایش روزانه بودند ولی با ورود بیوتی بلاگر ها و افزایش برند های مختلف لوازم آرایشی کم ‌کم تکنیک‌ های گریم و زیبایی به ‌صورت عمومی و در شبکه ‌های اجتماعی منتشر شد. حالا نام لوازم جدیدی مانند کانتور، هایلایتر، کانسیلر و پرایمر هم در عرصۀ زیبایی به گوش می ‌خورد.
اگر بخواهید آرایشی حرفه ای برای صورت خود داشته و به خوبی تمام زیبایی خود را به نمایش بگذارید، باید از لوازم آرایش حرفه ای نیز استفاده کنید. اگر تا به حال از کانسیلر یا پرایمر برای زیر سازی آرایش خود استفاده نکرده باشید، احتمالا درباره این محصولات آرایشی چیزهایی شنیده اید. در اینجا می خواهیم به فرق کانسیلر و پرایمر و کاربرد های هر یک از آنها بپردازیم. پس از مطالعه این متن، دیدگاه بهتری در خصوص آرایش شخصی خود پیدا خواهید کرد.
آرایش کردن مانند خلق یک اثر هنریست که اگر در انجام آن حرفه‌ ای نباشید، نمی ‌توانید یک میکاپ بی‌ عیب و نقص داشته باشید. یکی از تکنیک‌ هایی که امروزه در انجام آرایش بسیار کاربردی و پر طرفدار است، استفاده از کانتور و کانسیلر در زاویه سازی صورت می ‌باشد. اما برای اینکه بدانید فرق کانتور و کانسیلر چیست؟ در ادامه اطلاعاتی راجع به تفاوت و روش استفاده از کانتور و کانسیلر در اختیار شما قرار داده شده‌ است تا به وسیله آنها بتوانید جلوه بیشتری به آرایش و چهره خود بدهید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با تفاوت پرایمر و کانسیلر و همچنین فرق این دو تا با کرم پودر به طور کامل آشنا شوید.

تفاوت کانسیلر با پرایمر، کرم پودر، کانتور، کورکتور و هایلایتر

پرایمر چیست؟
پرایمر نوعی کرم آرایشی و بهداشتی است که از کلمه پرایم prime یعنی ابتدایی گرفته شده است. همین نام نشان می ‌دهد که از پرایمر در مراحل اولیه آرایش باید استفاده کرد. پرایمر بافتی نرم و سبک دارد، بدون رنگ است و روی صورت سنگینی نمی ‌کند. بعد از شست‌ و شوی صورت و قبل از شروع میکاپ باید از پرایمر استفاده کرد و آن را به نرمی روی پوست صورت پخش کرد. همان ‌طوری که گفتم، پرایمر بدون رنگ است پس با هر رنگ پوستی می ‌توانید از پرایمر استفاده کنید، تنها هنگام خرید باید به نوع پوست تان توجه داشته باشید، یعنی پرایمر مخصوص پوست خشک، چرب یا مختلط را تهیه کنید.
پرایمر های مختلفی در بازار موجود است که از بین آنها می‌ توان به پرایمر لب و انواع دیگر پرایمر ها اشاره کرد.‌ اما از آنجایی که بحث ما به مواد زیر سازی آرایش صورت مربوط می‌ شود، فقط به ویژگی ‌های پرایمر زیر سازی صورت اشاره می‌ کنیم. 
اگر دستی در آرایش داشته باشید، حتماً در جریان هستید که پرایمر را بیشتر برای کنترل چربی صورت یا بستن منافذ باز استفاده می‌‌ کنند. این پرایمر، رطوبت پوست را حفظ می ‌کند و بسته به محصولی که خریداری کرده‌ اید احتمالاً دارای مواد مغذی مانند ویتامین A،C  و E نیز هست. گاهی اوقات در پرایمر های زیر سازی با کیفیت از عصاره انگور و چای سبز نیز استفاده می ‌شود. تمامی این ترکیبات، خاصیت نرم‌ کنندگی و آبرسانی دارند و سطح پوست را صاف و ابریشمی می ‌کنند. به این ترتیب می ‌توان گفت پرایمر می‌ زنیم تا ضمن حفظ شادابی پوست، بستری مناسب برای آرایش فراهم شود. در بعضی از پرایمر ها ترکیبات معدنی را نیز شاهد هستیم.
پرایمر (Primer) یکی از انواع محصولات آرایشی است که برای پوشش دهی بهتر افزایش ماندگاری آرایش روی صورت و به منظور آماده سازی صورت برای استفاده از کرم پودر و سایر لوازم آرایشی قبل از مواد آرایشی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد .
انواع پرایمر: پرایمر ها به عنوان یکی از لوازم آرایشی پر کاربرد در صنعت آرایش، انواع مختلفی دارند از قبیل:

انواع پرایمر 

کاربرد پرایمر: پرایمر با پر کردن خطوط ریز ، چین و چروک ها و ناهمواری های سطح پوست جلوه متفاوتی به آرایش شما خواهد داد؛ استفاده ی درست از پرایمر با ایجاد چسبندگی، فرایند جذب کانسیلر و کرم پودر و فوندانسیون را آسان تر می کند. از جمله مزایای به کار بردن پرایمر، پیش از کرم پودر زدن، به شرح زیر است:

  1. 1. زیرسازی عالی پوست برای میکاپ و محو کردن لک های پوستی
  2. 2. بالا بردن سطح ماندگاری آرایش پوستی
  3. 3. محو کردن خطوط و چین و چروک های ظریف
  4. 4. یک دست به نظر آمدن آرایش صورت
  5. 5. جلوگیری از پیل شدن، تغییر رنگ، جمع شدن، ریزش و حرکت کرم پودر روی پوست پس از گذشت چند ساعت (کمک به پخش بهتر کرم پودر)
  6. 6. رطوبت رسانی به پوست
  7. 7. کاهش منافذ باز و قابل مشاهده

کاربرد پرایمر

نحوه استفاده از پرایمر
بهتر است برای هر بخش از صورت از پرایمر مخصوص همان ناحیه استفاده کنید، و سپس برای استفاده صحیح است پرایمر صورت مراحل زیر را اجرا کنید :

  • - ابتدا با استفاده از یک شوینده ی ملایم و متناسب با نوع پوست خود پوست تان را کاملاً تمیز کنید و سپس بخش هایی  که می خواهید پرایمر بزنید را با مرطوب کننده پوشانده و دقایقی صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوست تان گردد.
  • - سپس با استفاده از یک پد مرطوب و نمناک ، پرایمر را زیر چشم، اطراف بینی، پیشانی، چانه و گونه های خود به آرامی و به صورت یکنواخت پخش کنید.
  • - در مرحله آخر پس از اینکه پرایمر را به تمام بخش های صورت زدید و قبل از اینکه پرایمر خشک شود و روی صورت جا بیفتد باید پوشش دهی آن را بررسی و در صورت نیاز دوباره از پرایمر استفاده کنید .

جهت خرید اینترنتی انواع پرایمر آرایشی با کیفیت بالا و قیمت مناسب می توانید به فروشگاه آنلاین دونا کازمتیک مراجعه فرمایید؛ تا ضمن بهره مندی از تخفیف های شگفت انگیز ما، از ضمانت اصالت، کیفیت و سلامت کالا بهره مند شوید.

نحوه استفاده از پرایمر 

کرم پودر چیست؟
اگر بخواهیم تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر را بهتر بدانیم، لازم است ابتدا با کارایی هر کدام از این محصولات به‌ طور جداگانه آشنا شویم تا درک شباهت‌ ها و تفاوت‌ ها برای مان آسان ‌تر شود. به عبارت ساده‌ می ‌توان گفت با کرم پودر سطح پوست را صاف و صیقلی می ‌کنیم و عارضه‌ های سطحی آن را پوشش می ‌دهیم. این روز ها کرم پودر ها در رنگ‌ های مختلفی عرضه می‌ شوند؛ بنابراین همه ‌ی افراد به ‌راحتی می‌ توانند بهترین کرم پودر مد نظر شان را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنند. از طرف دیگر تنوع رنگ کرم پودر این امکان را فراهم می ‌کند تا طیف رنگ پوست خود را از پیشانی تا چانه و گردن تغییر دهند و آرایش زیبا و متفاوت ایجاد کنند.
محبوبیت استفاده از کرم پودر باعث شده تا این مواد در انواع مختلف برای پوست ‌های متفاوت عرضه شوند. مقدار پوششی که کرم پودر ها روی پوست ایجاد می‌ کنند نیز بسته به توقع افراد از آرایش، ممکن است متفاوت باشد. در حالت کلی این مواد در چهار پوشش مختلف کاربرد دارند:

  • • بسیار نازک: در این حالت، کرم پودر لایه‌ ای بسیار نازک از سطح پوست را پوشش می ‌دهد و بافت زیر پوست به‌ راحتی دیده می‌ شود.
  • • نازک: کمی بیشتر از حالت قبل است؛ اما هنوز هم احتمال مشاهده‌ ی جوش‌ ها و عارضه‌ های پوستی وجود دارد.
  • • ملایم: پوست به‌ اندازه‌ ای زیر سازی می ‌شود که جوش‌ ها و دیگر عارضه‌ های پوستی مشاهده نشوند.
  • • متراکم: کرم پودر به اندازه‌ ای روی پوست زده می ‌شود تا اثر زخم، خال و لکه ‌‌های مادر زادی صورت نیز دیده نشوند.

کرم پودر را با ابر، انگشت و برس آرایشی می‌ توان به صورت مالید. گاهی اوقات سالن‌ های آرایش حرفه ‌ای از ایربراش برای اسپری کرم پودر به پوست کمک می ‌گیرند.

کرم پودر

تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر
اگر بخواهیم به تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر بپردازیم، لازم است ترتیب مصرف آنها را بیان کنیم. بنا به ترتیبی که حرفه‌ ای‌ ها برای آرایش استفاده می ‌کنند باید بگوییم که آرایش ابتدا با پرایمر شروع می ‌شود. سپس نوبت زدن کرم پودر فرا می ‌رسد. برای این کار پیشنهاد می‌ کنیم سراغ مواد باکیفیت بروید و بهترین کرم پودر را انتخاب کنید. در نهایت نیز قسمت ‌هایی از پوست را که به هر دلیل به پوشش بیشتر نیاز دارند، با کانسیلر پوشش دهید.

تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر

کانسیلر چیست؟
کانسیلر یکی از بهترین محصولات آرایشی برای آن دسته از افرادی است که می خواهند تمام ایرادات پوستی خود به ویژه در اطراف چشم ها و لب ها را بپوشانند. به کمک این ابزار آرایشی می توانید به راحتی هر گونه لکه و تیرگی در پوست خود را پوشش داده و هیچ اثری از آن باقی نگذارید. همین طور کانسیلر ها کمک می کنند تا تمام جای جوش و آکنه روی صورت شما پوشیده شده و برطرف شوند.
بهترین روش استفاده از کانسیلر ها، استفاده از آنها پس از به کار بردن کرم پودر است. به این شکل بعد از آن که زیرسازی پوست خود را انجام داده و از کرم پودر به عنوان یک محصول آرایشی قوی استفاده کردید، می توانید با استفاده از کانسیلر، ایرادات موجود در پوست خود به لحاظ تیرگی، جای جوش و لک و … را برطرف کنید. البته این امکان نیز وجود دارد که بر حسب سبک آرایشی، از کانسیلر، پیش از به کار بردن کرم پودر استفاده کنید.
کانسیلر ها در انواع معمولی، چرب و خشک عرضه شده و شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط و جنس پوست خود، بهترین کانسیلر را انتخاب و خریداری نمایید. به علاوه کانسیلر ها دارای رده بندی های رنگی مختلفی بوده و در صورتی که بخواهید بهترین پوشش دهی از این محصول را دریافت کنید، باید حتما نسبت به رنگ کانسیلر دقت داشته باشید.

کانسیلر

انواع کانسیلر: کانسیلر ها از لحاظ رنگ و اندازه انواع بسیار زیادی دارند، اما در این مطلب به شما مدل ‌های مختلفی از کانسیلر را معرفی می ‌کنیم که در همه‌ ی رنگ و اندازه‌ ها موجودند. تفاوت این نوع از کانسیلر ها با یکدیگر در بافت آنها بوده و هر کدام با توجه به ویژگی‌ هایی که دارند برای نوع پوست و کابرد های خاصی مناسب هستند.

  • - کانسیلر مایع: کانسیلر های مایع پر کابرد ترین نوع کانسیلر هستند که برای انواع پوست، به جز خشک قابلیت استفاده دارد. این محصول، منافذ پوست را کمتر از انواع دیگر می‌ بندد و یک گزینه عالی برای ایجاد خط ‌های نازک در آرایش می‌ باشد.

کانسیلر مایع 

  • - کانسیلر استیکی: این نوع کانسیلر با پوشش دهی متوسطی که دارد اکثر منافذ پوست را می ‌بندد و بیشتر مناسب پوست های نرمال، خشک و حساس می ‌باشد.

کانسیلر استیکی 

  • - کانسیلر کرمی: کانسیلر های کرمی با وجود بافت جامد و غلیظی که دارند بیش از همه انواع دیگر برای پوشش دهی و بستن منافذ پوست کاربرد دارند. به همین دلیل استفاده از این محصولات برای افراد با پوست چرب توصیه نمی ‌شود و بیشتر مناسب پوست های نرمال، خشک، مختلط و حساس می‌ باشد.

کانسیلر کرمی 

نکته مهم به هنگام استفاده از کانسیلر
برای آن که بتوانید بهترین تجربه استفاده از کانسیلر را داشته باشید، باید حتما یک تناسب رنگی عالی بین کانیسلر و کرم پودر مصرفی شما وجود داشته باشد. در اکثر مواقع آرایشگران حرفه ای توصیه می کنند که برای خرید کانسیلر و کرم پودر، به سراغ یک تم از یک برند مشابه بروید. به این شکل یک دستی آرایش بیشتر شکل گرفته و زیبایی بیشتری به وجود خواهد آمد.
کاربرد کانسیلر: استفاده از کانسیلر برای رفع تیرگی نواحی اطراف چشم و لب است. درعین‌حال؛ استفاده از این محصول برای:

  • • اصلاح رنگ پوست
  • • پوشاندن جای لک
  • • کاور رد زخم
  • • محو کردن کک ‌و مک پوستی و آکنه
  • • پوشاندن چروک صورت و گردن
  • • تنوع رنگی بالا متناسب با پوست همه افراد؛ نیز توصیه می‌شود.

کاربرد کانسیلر 

نحوه استفاده از کانسیلر
کانسیلر کابرد های مختلفی دارد که در این قسمت بهترین روش برای رسم هر کدام توضیح داده شده‌ است. اما دقت داشته باشید که همیشه پیش از استفاده کانسیلر بهتر است به آماده سازی پوست نیز توجه کنید. برای مثال می ‌توانید از نرم کننده، آبرسان یا کرم پودر استفاده کنید.

نحوه استفاده از کانسیلر

ابتدا باید دقت کنید که نحوه استفاده از کانسیلر برای هر قسمت از صورت متفاوت است؛ مثلا :

  1. 1. برای پوشش تیرگی اطراف چشم ابتدا مقداری کرم آبرسان به ناحیه دور چشم بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. برای رفع تیرگی ‌های اطراف چشم باید کانسیلری که دو تا سه درجه از پوست تان روشن ‌تر است را انتخاب کنید. سپس نقاط کوچکی از کانسیلر را زیر چشم نزدیک به مژه ها و گوشه داخلی چشم بزنید (به اندازه دو مثلث در زیر چشمان تان کانسیلر بزنید) سپس با استفاده از نوک انگشت یا برس مخصوص یا یک اسفنج یا بیوتی بلندر به آرامی کانسیلر را پخش (محو) کنید .
  2. 2. و برای اصلاح رنگ تیرگی اطراف دهان بهتر است ابتدا از زیر ساز آرایش خود استفاده کنید و سپس کانسیلر های روشن تر از آن را روی نواحی اطراف لب بمالید توجه داشته باشید هر چه کانسیلر بیشتر به لب ها نزدیک باشد به همان مقدار رنگ لب ها برجسته تر خواهد بود.
  3. 3. استفاده از کانسیلر در اطراف ابرو شکل آنها را زیباتر و جذاب تر نشان می دهد؛ بنابراین برای این کار ابتدا با مداد یا پودر مخصوص ابرو هایتان را پررنگ کنید تا به فرم اصلی خود برسند، سپس با استفاده از برس مخصوص مقداری کانسیلر مایع را به صورت نقطه‌ ای زیر ابرو ها بمالید و به سمت پایین و پلک ها پخش کنید؛ همچنین برای اینکه قوس ابرو ها کاملاً مشخص شود مقدار کمی کانسیلر به بالای ابرو ها بزنید.
  4. 4. چنانچه قصد دارین از کانسیلر برای پوشاندن جوش و آکنه و لک استفاده کنید پس از شست و شوی پوست صورت به محل جوش و آکنه مرطوب کننده بزنید و بعد از پرایمر، از کانسیلر استفاده کنید. برای از بین بردن قرمزی‌ های اطراف بینی، جای جوش و لک ‌های پوستی مقداری کانسیلر بر روی آنها بزنید و با یک اسنفج سعی در محو کردن کانسیلر ها بکنید.

راهنمای خرید کانسیلر: شما باید با توجه به نوع پوست تان کانسیلر مناسب خود را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر پوست خشکی دارید، باید کانسیلر استیکی بخرید. اگر پوست تان از نوع چرب است، کانسیلر های مایع برای شما گزینه‌ های مناسب‌ تری می‌ باشند.
هنگام خرید کانسیلر حتما رنگی از آن را انتخاب کنید که با رنگ پوست و کرم پودر تان مطابقت داشته باشد. کانسیلر های خیلی روشن‌ تر از رنگ طبیعی پوست نه تنها عیب و ایراد های صورت را به درستی نمی ‌پوشانند، بلکه حتی آنها را بیشتر نیز نشان می ‌دهند.
بهتر است که کانسیلر و کرم پودر خود را از یک برند آرایشی تهیه کنید تا مطمئن شوید که رنگ شان با هم مطابقت دارد.
توجه: محصولاتی در بازار وجود دارند که هم کرم پودر و هم کانسیلر هستند. اما اگر به دنبال یک نتیجه خوب هستید، بهتر است که کانسیلر و کرم پودر را به صورت جداگانه بخرید.

راهنمای خرید کانسیلر

کانتور چیست؟
کانتورینگ (Contouring) در واقع نوعی ترفند آرایشی است که در آن مطابق میل خود بخش هایی از صورت را برجسته و بخش ‌هایی را پنهان می کنید؛ در این ترفند آرایشی با استفاده از سایه های روشن و تیره ابعاد و زوایای جدیدی در چهره شما ایجاد می شود. کانتورینگ به همراه مکملی به نام هایلایتر که نقش درخشان کنندگی پوست را برعهده دارد می ‌تواند آرایشی بی نقص به شما ارائه کند.
کانتور (contour) در لغت به معنی سایه زدن و در عمل برای برطرف کردن ایراداتی از صورت که مربوط به فرم آن است، استفاده می شود. ایراداتی مانند بزرگ یا گوشتی بودن بینی، بلند بودن پیشانی و یا حتی برای زاویه دهی به صورت در نواحی چانه و گونه ها می توان از این محصول استفاده کرد. کانتور با ایجاد خطوط سایه روشن روی پوست صورت، خطای دید ایجاد می ‌کند و از همین طریق فرم صورت را زیبا و متعادل تر نشان می دهد. این محصول برای افرادی که تمایلی به تغییر ویژگی های صورت خود از طریق عمل های جراحی ندارند، بسیار پرکاربرد است. توجه داشته باشید که رنگ کانتور باید چندین درجه از تناژ پوست و حتی کرم پودری که استفاده می ‌کنید تیره ‌تر باشد. در ۲ نوع پودری و کرمی موجود است.

کانتور، کانتورینگ

انواع کانتور: در ادامه‌ توضیحات انواع کانتور، بهتر است مشخصات انواع کانتور نیز برای شما شرح داده شود. تنوع و گوناگونی کانتور ها عبارتند از:

  • - کانتور پودری: این محصولات برای افراد با پوست چرب مناسب ‌اند و کابرد عمده آنها در انجام آرایش ‌های مات می ‌باشد. برای پخش کردن کانتور های پودری بر روی پوست می ‌توانید از براش‌ آرایشی یا قلم موهای مویی استفاده کنید.
  • - کانتور کرمی: کانتور های کرمی به خوبی به خورد پوست رفته و با پد های اسفنجی یا به وسیله دست، به شکل یک دست بر روی صورت پخش می‌ شوند. این محصولات برای پوست‌ های خشک نیز بسیار مناسب هستند.

انواع کانتور 

کاربرد کانتور: 

  • o متعادل سازی و ایجاد زاویه برای تمامی اجزای صورت مانند چشم، گونه، لب، چانه
  • o کوچک تر کردن بینی و پیشانی
  • o کمک به زیباتر شدن چهره و جوانسازی صورت

کاربرد کانتور

نحوه صحیح کانتورینگ صورت چگونه است؟
چگونگی کانتور صورت بسته به فرم صورت شما متفاوت است به همین دلیل برای کانتور صورت خود بهتر است به تناسب فرم صورت خود، بر اساس تصویر زیر عمل کنید:

نحوه صحیح کانتورینگ صورت

مراحل استفاده از کانتورینگ

  • • آماده سازی صورت که شامل شست و شوی پوست صورت و استفاده از مرطوب کننده، فوندانسیون، پرایمر و کانسیلر می باشد.
  • • کانتور کردن صورت در امتداد دو طرف بینی، مثلث وارونه روی گونه ها /\ و به شکل عدد 3 انگلیسی از محل رویش مو به زیر استخوان گونه و خط فک .
  • • برجسته سازی پیشانی، نوک بینی، استخوان ابرو، بالای استخوان گونه و ... با استفاده از هایلایتر.
  • • استفاده از رژگونه برای طبیعی جلوه دادن آرایش و به عنوان پلی میان سایه روشن و تیره روی صورت.
  • • پخش سایه ها با استفاده از اسفنج یا پد آرایشی برای ایجاد ظاهری طبیعی و رنگی یک دست.

مراحل استفاده از کانتورینگ  

نحوه استفاده از کانتور برای هر قسمت از صورت
کانتور برای زوایه سازی و پوشاندن عیوب تمامی اجزا صورت مانند چشم، گونه، لب و … کابرد دارد و هر کدام از آنها نیز روش‌ های مخصوص به خود را دارند. اما در این قسمت به صورت مختصر درباره آنها صحبت شده ‌است.

  • - کانتور بینی: برای انجام کانتور بینی، سعی کنید از قلم موهای نازک و ظریف استفاده کنید. البته باید بدانید که بهترین روش برای انجام کانتور بینی مطابق شکل زیر است:

کانتور بینی 

  • - کانتور پیشانی: انجام این کار بیشتر به افرادی توصیه می‌ شود که دارای پیشانی‌ های بلند هستند. اما به صورت کلی مناسب‌ ترین شکلی که می‌ توانید پیشانی خود را کانتور کنید به صورت زیر می ‌باشد:

کانتور پیشانی 

  • - کانتور و زاویه سازی فک: کانتورینگ فک بسیار بستگی به شکل صورت دارد، چرا که هر نوع چهره‌ ای متد خاص خود را دارد. اما به صورت کلی عمده ‌ترین روش‌ های آن به شرح زیر می‌ باشند:

کانتور و زاویه سازی فک 

  • - کانتور گونه‌ ها: برای انجام کانتورینگ گونه‌ ها ابتدا بخش فرو رفتگی آنها را پیدا کنید و سپس مطابق شکل زیر عمل کنید:

کانتور گونه‌ ها

بنابر توضیحات ارائه شده دریافتیم که کانتور، پرایمر و کانسیلر با هم تفاوت های اساسی دارند؛ کانسیلر برای اصلاح رنگ و پرایمر برای آماده سازی صورت به کار می روند و کانتورینگ در واقع نوعی تکنیک آرایشی است که با ایجاد سایه های روشن و تیره ابعاد و زوایای جدیدی در چهره ایجاد می‌ کند.

 

برندهای مطرح تولید کننده انواع کانسیلر ، پرایمر و ابزار کانتورینگ

پرایمر  کیت کانتورینگ کانسیلر
 کلینیک  تام فورد میکاپ فور اور
میبلین گلدن رز نارس
لورال نیکس لانکوم
فلورمار شارلوت تیلبری این لی
لانکوم نوت میبلین
گلدن رز میبلین  استی لادر 
مک تایلامی تارت 
ایزادورا کاریته لورال
 وت اند وایلد دودوگرل کلینیک

      

کورکتور چیست؟
کالر کورکتور یا اصلاح‌ کننده رنگ محصولی با عملکرد مشابه و ورژن قوی تر کانسیلر است که برای پوشاندن تفاوت های رنگی پوست به خصوص در ابعاد گسترده تر مانند لکه های ماه گرفتگی یا مادر زادی بکار می رود. برای لکه های جزئی یا کک و مک می توان از همان کانسیلر استفاده کرد. اما برای کبودی های پوست، لکه های قرمز ناشی از حساسیت یا تیرگی زیاد دور چشم کورکتور بهتر جواب می دهد. این محصول آرایشی رنگ بندی متنوعی دارد (قرمز، سبز، بنفش، صورتی، زرد و نارنجی) که می توانید مطابق با پایه رنگ پوست خود آنرا تهیه کنید. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این محصول آرایشی افراط نکرده و آنرا با بلندر بصورت ضربه ای پخش کنید.
کاربرد کورکتور: 

  • o اصلاح کننده رنگ پوست
  • o کاور لکه های متفاوت رنگی
  • o دارای رنگ بندی متنوع

کاربرد کورکتور، کورکتور

هایلایتر چیست؟
اگر تا کنون فکر می کردید که کانسیلر و هایلایتر دقیقا یک عمل را روی پوست انجام می دهند و تفاوت چندانی باهم ندارند، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.
هایلایتر جزو لوازم آرایش پرطرفداریست که از آن برای برجسته و در خشان تر بعضی از اجزای چهره مانند زیر ابرو و بالای استخوان گونه ها استفاده می کنند. استفاده از هایلایتر در این نقاط از صورت باعث روشنی پوست و در نتیجه براق تر و درخشان تر شدن آن می شود. این محصولات در انواع مایع، پودری، کرمی و استیکی به بازار ارائه می شوند که کاربرد آنها با توجه به نوع پوست افراد تعیین می گردد. برای مثال پوستی که چرب است باید از هایلایتر فاقد چربی و حالت پودری استفاده کند تا از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری شود. از این محصول در گوشه‌ های داخلی چشم، روی شقیقه ها، استخوان ابرو و گونه و بالای لب ها می توان استفاده کرد.
کاربرد هایلایتر:

  • o برجسته تر کردن اجزای صورت و در نتیجه پرتر نشان دادن فرم صورت
  • o بالا بردن و لیفت فوری ابرو و برجسته تر کردن لب ها
  • o شاداب تر نشان دادن حالت چشم ها
  • o داشتن قابلیت جذب نور که به زیبایی بیشتر چهره به خصوص در عکس ها کمک می کند
  • o تقویت پوست
  • o عدم نمایش بی روحی پوست با افزایش درخشندگی آن

هایلایتر، کاربرد هایلایتر

 

  کورکتور  کانتور هایلایتر کانسیلر  پرایمر
کاربرد پوشش لکه های شدید رنگی زاویه سازی صورت برجسته تر کردن زیر ابرو و بالای استخوان گونه ها  پوشاندن نواقص پوستی  ماندگاری بیشتر میکاپ
محصول جایگزین کانسیلر  کرم پودر تیره تر نسبت به پوست کرم مرطوب کننده یا بی بی کرم
زمان استفاده بعد از پرایمر بعد از کرم پودر بعد از پرایمر قبل یا بعد از کرم پودر (دلخواه) قبل از کرم پودر

 

تفاوت کانسیلر با پرایمر، کرم پودر، کانتور و هایلایتر

تفاوت کانسیلر با پرایمر، کرم پودر، کانتور و هایلایتر

  • - تفاوت کانسیلر و پرایمر

پرایمر در حقیقت نوعی زیر سازی است که پس از استفاده از کرم مرطوب ‌کننده و قبل از استفاده از کرم پودر بر روی پوست استفاده می‌ شود. پرایمر ها در حقیقت پوست را آماده آرایشی بی ‌نقص می‌ کنند. این محصولات قادر هستند تا سطح پوست را صاف و یک‌ دست کنند و چین ‌و چروک‌ ها و به ‌این ‌ترتیب منافذ باز پوست کمتر خود شان را نشان دهند.
شاید این مطالب برای شما جذاب باشد از جهت دیگر ایراداتی از صورت همچون تیرگی زیر چشم ‌ها یا قرمزی پوست با استفاده از کانتور یا پرایمر حل ‌نشده و فقط باید از کرم پودری قوی یا یک کانسیلر خوب استفاده کرد. علاوه بر این پرایمر ها مثل کرم پودر و کانسیلر رنگی نبوده و بافتی رقیق و سرم مانند دارند.

تفاوت کانسیلر و پرایمر

  • - تفاوت کانسیلر و کرم بی ‌بی

کرم ‌های بی ‌بی کرم ‌هایی هستند که به ‌اندازه کرم پودر سنگین نبوده و همچنین قابلیت پوشانندگی کمی دارند. علاوه بر این، این کرم ‌ها ضد آفتاب بوده و حاوی آنتی‌ اکسیدان نیز هستند. نکته حائز اهمیت این است که خواص مراقبتی این کرم‌ ها در هر برند آنها متفاوت است. تفاوت این کرم با کانسیلر ها در این است که مثل آنها قابلیت رنگ دهی ندارند. کانسیلر هایی که مخصوص جوش و اطراف چشم هستند غلیظ‌ تر و پر رنگ‌ تر بوده و برخلاف کرم‌ های بی‌ بی باید از آنها جهت اصلاح نقاط مشخصی بر روی صورت استفاده کرد.

تفاوت کانسیلر و کرم بی ‌بی، کرم بی بی

  • - تفاوت کانسیلر و کرم سی‌ سی

کرم سی ‌سی نوعی از کرم ‌های اصلاح‌ کننده رنگ صورت است که نسبت به کرم ‌های بی ‌بی غلیظ ‌تر و سنگین‌ تر بوده و این قابلیت را دارد تا نقاط تیره و قرمزی رنگ پوست را بهتر بپوشاند. این نوع کرم‌ ها را همچنین می‌ توان به‌جای فاندیشن یا پرایمر نیز استفاده کرد. البته این موضوع به نوع پوست افراد نیز بستگی خواهد داشت. 
در حقیقت کرم سی ‌سی برای افرادی که از پوست خوبی برخوردار باشند، هم کار کرم پودر را کرده و هم کانسیلر؛ علاوه بر این برخی از این کرم ‌ها پوست افراد را روشن ‌تر نیز می‌ کنند. همچنین این کرم‌ ها مقدار کمی نیز خاصیت ضد آفتابی دارند.

تفاوت کانسیلر و کرم سی‌ سی، کرم سی سی

  • - تفاوت کانسیلر و کرم پودر

کانسیلر ها نسبت به کرم پودر ها روشن‌ تر و غلیظ‌ تر هستند و عموماً به ‌صورت ماتیکی یا تیوب‌ های کوچک عرضه می‌ شود. کرم پودر جهت صاف و یک دست کردن پوست است و در مقایسه با کانسیلر رقیق ‌ترند و در تیوب‌ ها یا شیشه ‌های بزرگ‌ تری عرضه می‌ شوند. کانسیلر ها برای رفع عیوب و لک‌ های پوستی بکار می ‌روند. همان ‌طور که گفته شد کرم پودر برای یک دست ‌سازی رنگ صورت است. کرم پودر برخلاف کانسیلر باید بر روی تمامی سطح پوست صورت مالیده شود، در حالی ‌که کانسیلر را تنها باید روی نقاطی که ضروری است بمالیم. در آرایش کردن همیشه باید اول از کرم پودر استفاده شود چون کرم پودر تا حدودی رنگ پوست را یک دست‌ تر کرده و ایرادات آن را می ‌پوشاند. از این ‌رو بهتر می‌ توانید متوجه شوید که از چه غلظتی از کانسیلر استفاده کنید. اگر اول از کانسیلر استفاده کنید، امکان دارد تا لایه ‌ای ضخیم از آن را بر روی پوست مالیده و پس از مالیدن کرم پودر پوست شما احساس سنگینی و غیرطبیعی بودن پیدا می‌ کند.

تفاوت کانسیلر و کرم پودر

  • - تفاوت کانسیلر و کانتور

قطعاً تا کنون متوجه این مطلب شده‌ اید که کانتور و کانسیلر با یکدیگر تفاوت دارند. در حقیقت کانسیلر محصولی است جهت پوشش تیرگی‌ های زیر چشم، جای جوش و لک‌ های پوستی؛ ولی کانتور جهت برجسته ‌تر کردن یا عمق دادن به قسمت ‌هایی از صورت است. علاوه بر این کانتور برای سایه سازی و همچنین زاویه سازی نیز استفاده می ‌شود. 
این مطلب درست است که فرق بین کانسیلر و کانتور بر اساس کارایی که دارند از هر دو آنها در زمینه گریم صورت استفاده می ‌شود. ولی در حقیقت این دو لوازم ‌آرایشی تفاوت‌ های مختلفی با هم دارند. کانسیلر ها لکه ‌های پوستی را پوشش داده و باعث یک نواخت شدن کرم پودر و آرایش بر روی صورت می‌ شوند. ولی کانتورینگ یک ترفند در گریم می ‌باشد که توسط آن قسمت‌ هایی از صورت را زیباتر و در نمایش اجزای صورت تفاوت ایجاد می ‌کند. از این ‌رو از کانتوریگ بیشتر در عکاسی استفاده می ‌شود.
کانتور ها در اصل ابزاری هستند برای زاویه سازی و خوش‌ فرم نشان دادن اجزای صورت؛ معمولاً بهتر است کانسیلر یکی دو درجه از رنگ پوست روشن ‌تر باشد. ولی کانتور باید یکی دو درجه تیره ‌تر از رنگ پوست باشد. از این ‌رو اگر بخواهیم از کانسیلر به ‌جای کانتور استفاده کنیم، باید از کانسیلر های تیره استفاده کنیم.

تفاوت کانسیلر و کانتور

  • - تفاوت کانسیلر و هایلایتر

هایلایتر ها بر خلاف کانسیلر ها خاصیت پوشانندگی ندارند، بلکه از آنها جهت برجسته ‌تر کردن برخی نقاط صورت همچون استخوان ‌های گونه، تیغه وسطی بینی، بالای لب و برآمدگی زیر ابرو استفاده می ‌شود. می ‌توان در برخی صورت‌ ها از کانسیلر هایی با رنگ روشن نیز جهت هایلایت ‌کردن استفاده کرد.

تفاوت کانسیلر و هایلایتر

  • - تفاوت کانسیلر و اصلاح‌ کننده (کورکتور)

اصلاح ‌کننده ‌های صورت معمولاً دارای رنگ‌ های متنوعی مانند سبز، هلویی،‌ صورتی و… هستند و غالباً زمانی از آنها استفاده می ‌شود که زیر چشم بیش‌ از اندازه تیره باشد یا پوست قرمز باشد و متورم و قصد داشته باشیم این نقاط را بپوشانیم. از اصلاح ‌کننده ‌ها باید پیش از کانسیلر و کرم پودر استفاده کنیم تا با کمک کرم پودر پوست یک دست شده باشد.

تفاوت کانسیلر و اصلاح‌ کننده

سوالات متداول:
استفاده از کانتور و کانسیلر باعث جذابیت بیشتر چهره می ‌شود، بنابراین افراد زیادی علاقمند به کار بردن آنها در انجام میکاپ خود هستند. به همین دلیل سوالات بسیاری نیز در زمینه انواع کانتور و کانسیلر وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها می‌ پردازیم.

  • - فرق کانتور و کانسیلر چیست؟

کانسیلر برای پوشاندن عیوب صورت و کانتور جهت زاویه سازی اجزای صورت به کار برده می ‌شوند.

  • - روش استفاده از کانتور و کانسیلر چیست؟

این محصولات برای نقاط مختلفی از صورت به کار برده می‌ شوند و هر کدام روش مخصوص به خود را دارند که در این مقاله تک به تک به آنها پرداخته شده‌ است.
سوال متداول دیگری که در حین تحقیق در مورد این موضوع توجه من را به خود جلب کرد این بود:

  • - آیا می توانم از کانسیلر به عنوان پرایمر استفاده کنم؟

شما نمی توانید از کانسیلر به عنوان پرایمر استفاده کنید زیرا آنها محصولات مختلفی با هدف متفاوت هستند. با این حال، می توانید از کانسیلر بدون پرایمر استفاده کنید. صنعت زیبایی ما را به این باور رسانده است که استفاده از پرایمر یک امر ضروری است. با این حال، در مورد آرایش، هیچ چیز واقعا "ضروری" نیست. این یک موضوع ترجیح شخصی است. اولین کانسیلر در سال 1954 ساخته شد. اولین پرایمر در حدود سال 2002 وارد دنیای آرایش شد که شما را به این فکر می‌ اندازد که آیا در گذشته «ضروری» نبود؟ بله، استفاده از پرایمر مزایای خود را دارد اما چیزی نیست که نتوانید بدون آن زندگی کنید. خطوط ظریف و منافذ را پر می کند و پایه ای برای زیرسازی و بقیه آرایش شما ایجاد می کند. همچنین طول عمر آرایش شما را افزایش می دهد. اما این تنها هدف اصلی پرایمر ها است. آنها همچنین چربی را کنترل می کنند، رنگ را تصحیح می کنند و به صورت شما نرمی می بخشند. با این حال، اگر پوست شما نرمال، یکنواخت، صاف است و خطوط ظریف و منافذ واضحی ندارد، نیازی به استفاده از پرایمر ندارید و من خیلی به شما حسادت می کنم. برای کسانی که از پرایمر استفاده نمی‌ کنند، پیشنهاد می ‌کنم کرم BB بخرند که به عنوان پرایمر عمل می ‌کند اما فواید دیگری نیز برای پوست دارد. همچنین خرید پرایمر سایه چشم را توصیه می کنم تا سایه چشم خود را سالم نگه دارید. اگر دوست ندارید از پرایمر استفاده کنید اما باید با این مشکل مقابله کنید، مقدار کمی پرایمر سایه چشم را برای پوشاندن سیاهی دور چشم بزنید.

آیا می توانم از کانسیلر به عنوان پرایمر استفاده کنم؟

  • - اولین پرایمر یا کانسیلر چیست؟

پرایمر اول می زنید. به یاد داشته باشید، هدف اصلی پرایمر این است که صورت شما را برای آرایش، از جمله کانسیلر، آماده کند. از طرف دیگر، کانسیلر باید بعد از کرم پودر استفاده شود.

  • - آیا پرایمر واقعا ضروری است؟

من یک بار آن را گفتم، اما دوباره می ‌خواهم بگویم: هیچ چیز واقعاً در دنیای آرایش «ضروری» نیست. با این حال، تمرین تکنیک های مختلف و موارد خاص نتایج نهایی بهتری را ارائه می دهد و ظاهر شما را تقویت می کند. هدف اصلی پرایمر ها ایجاد یک پایه عالی برای فونداسیون و ایجاد ظاهری جلا و براق است. پرایمر را به عنوان یک پوشش خوب در نظر بگیرید که طول عمر آرایش شما را افزایش می دهد. آیا می دانستید پرایمر ها با عمل به عنوان یک مانع از پوست شما نیز محافظت می کنند؟ همانطور که می بینید، استفاده از پرایمر مزایای زیادی دارد، با این حال، ضروری نیست. برخی از متخصصان زیبایی پرایمر را با کرم مرطوب کننده یا بی بی جایگزین می کنند. همچنین در صورت استفاده از پرایمر احتمالا از فونداسیون کمتری استفاده خواهید کرد.
سخن پایانی:
بر خلاف آنچه که بسیاری از مردم می گویند، استفاده از پرایمر هیچ ضرورتی ندارد. اما بدون شک بی تاثیر هم نیست! اگر می خواهید برای اولین بار از پرایمر استفاده کنید، حتما نکات گفته شده در این مقاله راجع به فرق کانسیلر و پرایمر را مد نظر قرار دهید و ابتدا پرایمر سپس کرم پودر و در نهایت کانسیلر به صورت تان بزنید. در مورد اینکه کانسیلر بهتر است یا پرایمر باید به شما بگوییم که این دو با یکدیگر قابل مقایسه نیستند اما قطعا خرید کانسیلر در اولویت قرار دارد. شما اگر بخواهید می‌ توانید بدون پرایمر صورت خود را آرایش کنید. حتی می توانید مرطوب کننده و یا بی بی کرم را به عنوان جایگزین پرایمر قرار دهید. به طور کلی پرایمر باعث شود که شما آرایش بسیار بهتر و با دوام تری داشته باشید. اما اگر فکر می کنید که نیازی به پرایمر ندارید و خرید آن فقط هزینه الکی است، پس این کار را نکنید. امیدوارم با مطالعه این مقاله تفاوت پرایمر و کانسیلر را به درستی متوجه شده باشید.
گاهی اوقات تنوع بالای لوازم آرایشی باعث می شود تا کاربرد محصولی را به درستی ندانیم یا از آن به اشتباه استفاده کنیم. وجود محصولاتی مانند پرایمر، کانسیلر، کالر کورکتور در کنار کرم پودر با کمک به پوشش بهتر نواقص و عدم یکنواختی پوست منجر به زیرسازی کامل تر و دقیق تر و جلوه بهتر آرایش می شود. از طرفی محصولاتی مانند کانتور و هایلایتر با ایجاد درخشندگی و تغییرات زاویه ای روی نواحی خاص فرم صورت را متعادل تر نشان خواهند داد. هدف از استفاده از تمامی این ابزار ها داشتن میکاپی زیبا و چهره ای بی نقص است. حال که به طور کامل با این محصولات آشنا شدید و دانستید برای کدام نواحی از صورت کاربرد دارند، توصیه می کنیم در استفاده از آنها زیاده روی نکنید تا فینیش نهایی میکاپ جلوه غیرطبیعی نداشته باشد.
امیدواریم توضیحاتی که دادیم پاسخ مناسبی برای افرادی که نمی‌ دانستند کانسیلر چیست و تفاوت آن را با بقیه لوازم آرایشی که کاور پوست را انجام می دهند را فراهم کرده باشیم. در پایان پیشنهاد می‌ کنیم اگر شما هم اطلاعات جالبی درباره تفاوت کرم پودر با کانسیلر دارید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده ‌های وبلاگ به اشتراک بگذارید. برای خرید بهترین کرم پودر یا کانسیلر و پرایمر عالی نیز می ‌توانید سری به فروشگاه دونا کازمتیک بزنید تا با خیال آسوده بهترین محصولات را با ضمانت اصالت کالا دریافت کنید. ممنون که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید.

تفاوت کانسیلر با پرایمر، کرم پودر، کانتور، کورکتور و هایلایتر

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان