پرایمر چیست؟ و آیا واقعا به آن نیاز داریم؟

پرایمر چیست؟ و آیا واقعا به آن نیاز داریم؟

پرایمر یکی از ملزومات لوازم آرایشی است که برای زیرسازی و آماده کردن صورت برای میکاپ معجزه می کند. البته پرایمر ها به تنهایی کاربردی ندارند و تنها زمانی استفاده از آنها مفید است که بخواهیم روی آن پنکک یا کرم پودر بزنیم. برای اینکه آرایش زیبا و خیره کننده ای داشته باشیم باید بهترین برندهای پرایمر را بشناسیم.
لازمه داشتن میکاپی حرفه ای و طبیعی پوست صاف و یکنواخت و خوشرنگ است. چیزی که واضح است همه افراد پوست بی عیب و نقصی ندارند و برای پوشاندن عیوب چهره باید از پرایمر کمک بگیرند. همان طور که اشاره کردیم پرایمر محصولی مراقبتی آرایشی با قابلیت زیرسازی پوست برای آرایش است.
آرایشگران و متخصصان زیبایی همیشه در مورد اهمیت آماده سازی پوست و ایجاد یک زیرساز مناسب صحبت می کنند. روشی که شما پوست خود را آماده آرایش کردن می کنید، بسیار مهم است. وقتی بعد از مرطوب کننده از پرایمر روی پوست خود استفاده می کنید، باعث می شود صورت شما صاف و یکدست و تمام منافذ محو شود. استفاده از پرایمر ماندگاری میکاپ را هم افزایش می دهد. در بازار زیبایی انواع پرایمر را می توان مشاهده کرد که هر کدام کارایی خاص خودشان را دارند. 
شاید پرایمر محصول آرایشی جدیدی باشد، اما کاربرد فوق ‌العاده آن برای همه ثابت شده است. اگر دوست دارید که میکاپ بی‌ نقصی داشته باشید، وقت آن رسیده که جای پرایمر را در کیف آرایشی خود باز کنید. اما اصلا این پرایمر چیست؟ آیا واقعا کاربردی است؟ مهم ترین کاربرد های آن چیست؟ برای رسیدن به جواب تک ‌تک این سوالات، در این مطلب یک راهنمای کامل از انواع پرایمر آرایشی و نحوه استفاده از هر یک آورده شده است؛ ما در این مطلب به شما دلیل اینکه چرا باید پرایمر استفاده شود و همچنین نحوه استفاده از آنها  را می گوییم و در آخر می توانید تصمیم بگیرید که آیا از پرایمر استفاده کنید یا نه، و همچنین مدل های مختلف و موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد با انواع پرایمر آشنا می شوید (پرایمر صورت، مژه و لب) و همچنین در خصوص عوارض پرایمر هم صحبت خواهیم کرد، مزیت های استفاده از این محصول را هم می توانید در این مطلب بخوانید پس تا انتهای این مطلب در کنار ما بمانید.

پرایمر چیست؟ و آیا واقعا به آن نیاز داریم؟

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

چند سالی است که هنگام خرید کرم پودر، خرید پرایمر نیز پیشنهاد می‌ شود. بسیاری از افراد نیز از این محصول و عملکرد آن بر روی پوست اطلاعی ندارند و از خرید آن منصرف می‌ شوند. اما پرایمر صورت چیست و چه تاثیری روی پوست دارد؟
پرایمر ها محصولاتی به فرم کرمی یا مایع هستند که با پوشاندن لکه ها، تیرگی ها، تنگ کردن منافذ و در ضمن تنظیم چربی پوست موجب صاف و یکدست شدن پوست صورت می شوند. زمان مناسب برای کاربرد کرم پودر بعد از کرم مرطوب کننده و پیش از اعمال کرم پودر است. پرایمر برای برخی از افراد که مدتی پس از آرایش کردن پوست شان برق می ‌زند و چرب به نظر می ‌آید، محصولی ضروری و کاربردی است زیرا این محصول چربی اضافی پوست را گرفته و آن را مات می‌ کند. جالب است بدانید پرایمر ها حتی این قابلیت را دارند که چین و چروک ها و خطوط ریز و سطحی پوست را پوشش دهند. هر گونه عیب ریز و درشتی مانند تیرگی ها، قرمزی جوش ها و حتی جای سوختگی های سطحی و محدود با پرایمر رنگی پوشش داده می شود. در یک کلام پرایمر باعث می ‌شود آرایش شما سر جایش باقی بماند و پوست شما حالتی شفاف، صاف و روشن داشته باشد. پرایمر ها برای انواع مختلف پوستی در دسترس هستند.
یکی از جذابیت های قابل تمجید پرایمر ها این است که حاوی ترکیبات مرطوب کننده و نرم کننده هستند در نتیجه تا زمانی که پرایمر بار سنگین آرایش را به دوش می کشد و با کرم پودر کاور شده، پوست را مرطوب نگه می دارند. پرایمر ها برای انواع طیف های پوستی به طور اختصاصی تهیه شده اند. علاوه بر پرایمر های پوستی پرایمر های تخصصی برای چشم، لب و مژه به طور جداگانه تولید شده اند. پرایمر های پشت چشم بافت ضخیم‌ تری دارند که از پخش شدن آرایش چشم شما جلوگیری می ‌کند. پرایمر مخصوص لب نیز دوام بیشتری به رژلب شما می ‌بخشد.

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

میکاپ آرتیست‌ های حرفه ‌ای و میکاپ بلاگر های معروف قبل از آرایش از پرایمر استفاده می ‌کنند. شاید فکر کنید که زیر ساز آرایش فقط برای افرادی که آرایش سنگین دارند مناسب است، اما این محصول برای افرادی که آرایش ملایم دارند نیز مناسب است، زیرا حتی بدون کرم پودر نیز ظاهری شفاف و یکدست به پوست می‌ بخشد. پرایمر علاوه بر آرایش، یک محصول مراقبت از پوست نیز می‌ باشد. بنابراین خرید پرایمر صورت یک کار دو چندان است، شما یک پایه آرایشی مناسب ایجاد کرده ‌اید و از یک محصول مراقبت از پوست مناسب برای پوست خود استفاده می ‌کنید.
یکی از اشتباهات رایج در بین افراد این است که برخی گمان می ‌کنند پرایمر همان فیکساتور است. فیکساتور ها در انتهای آرایش برای تثبیت و ماندگاری آن استفاده می ‌شود و بی ‌رنگ هستند. به همین دلیل هیچ تفاوتی در رنگ آرایش ایجاد نکرده و تنها به دوام آن کمک می ‌کنند. اما پرایمر ها به عنوان زیرساز در ابتدای آرایش استفاده می‌ شوند و علاوه بر افزایش دوام و ماندگاری آرایش، به یکدست کردن و از بین بردن نواقص پوست، تنظیم رنگ و کنترل رطوبت یا چربی آن کمک فراوانی می ‌کنند.
بهترین پرایمر ها آنهایی هستند که در مرحله اول پوست را برای آرایش آماده کنند و در ضمن چربی و براقی پوست را از بین ببرند و ظاهر مات برای پوست ایجاد کنند. پوشاندن چین و چروک های ریز و لکه ها و تیرگی ها دومین هدف ما برای کاربرد پرایمر است. هر کدام از پرایمر ها با هدف خاصی تولید شده اند و یک سری از نیاز های آرایشی خانم ها را برآورده می کنند.

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای استفاده از پرایمر
شاید در نگاه اول پرایمر به نظر تان محصولی غیر ضروری به نظر برسد اما هنگامی که برای یک مهمانی طولانی شبانه یا عروسی میکاپ می کنید و می خواهید جلوه آرایش تان در طول مدت چند ساعت زیبا و ماندگار باشد متوجه اهمیت زیاد پرایمر ها می شوید. با یک بار استفاده از پرایمر به جزء ضروری کیف آرایش تان تبدیل خواهد شد.
کاربرد پرایمر باعث می شود بتوانید انواع سبک های میکاپ را روی صورت پیاده کنید بدون اینکه ترسی از تغییر رنگ و فرم آن داشته باشید. افرادی که در آرایش از کرم پودر فراوان استفاده می کنند پرایمر می تواند جایگزین بسیار خوبی در مصرف زیاد کرم پودر برای رفع نقص های پوست باشد. یکی از مزایای پرایمر این است که به دلیل خاصیت آبرسانی ظاهری شاداب و تر و تازه به آرایش می دهد.
همانطور که در بالا گفتیم پرایمر می تواند یک گزینه بسیار خوب برای زیر سازی آرایش باشد ولی در ادامه سایر مزیت ها و عوارض پرایمر را برایتان بیان خواهیم کرد که حتما برای شما جالب خواهد بود البته تمامی موارد بستگی به نوع محصولی دارد که شما خریداری می کنید، خلاصه مزیت های استفاده از پرایمر عبارتند از روشن کنندگی پوست، ضد پیری، مرطوب کنندگی، نرم کنندگی و…

مزایای استفاده از پرایمر

  • - روشن کنندگی پوست: از ویژگی های بارز پرایمر می تواند روشن کنندگی پوست باشد البته این موضوع بستگی به نوع محصولی دارد که شما تهیه می کنید ولی اکثر محصولات خاصیت روشن کنندگی را دارند، چرا روشن کردن پوست اهمیت دارد؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پوست تان تیره یا کدر شده باشد، پس زیر سازی آرایش می تواند یک گزینه خوب برای کم کردن کدری پوست صورت شما باشد.
  • - پرایمر یک ضد پیری عالی: اگر از اکثر خانم ها سوال کنید دنبال یک ماده برای جوان سازی پوست هستند که پرایمر می تواند گزینه خوبی برای این کار باشد، خیلی ها از پرایمر برای ضد چروک و ضد پیری پوست استفاده می کنند، استفاده از این محصول، نشاط پوست‌ های جوان و تازه را به پوست صورت شما خواهد داد پس استفاده از پرایمر موجب این می شود که پوست شما جوان و شاداب به نظر برسد.
  • - خاصیت مرطوب کنندگی: شما هم می دانید که استفاده از کرم های مرطوب کننده باعث شادابی و نشاط در پوست و جوان سازی آن خواهد شد از پرایمر هم می توانید به عنوان مرطوب کننده نیز استفاده کنید، از مرطوب کننده به خصوص برای روز های طولانی و شب ‌های طولانی که پوست زیر لوازم آرایشی برای ساعت‌ ها باقی می ‌ماند باید استفاده کرد، چه بهتر که وقتی زیر سازی انجام می دهید خودش یک نوع مرطوب کننده باشد.
  • - خاصیت نرم کنندگی: شما از این محصول می توانید به عنوان یک نرم کننده پوست هم استفاده کنید. زمانی که می خواهید از کرم پودر استفاده کنید قبلش پرایمر را روی پوست خود تان بزنید همین کار باعث صاف و صیقلی و در نتیجه پوستی نرم خواهد شد. نرم بودن پوست، موجب خواهد شد که مواد آرایشی، به طور صاف و یکدست روی پوست قرار بگیرند و صورت شما ظاهری مخملی و زیبا داشته باشد. همانطور که قبلا هم گفتیم این محصول موجب این خواهد شد که آرایش شما مدت بیشتری دوام داشته باشد.
  • - اصلاح رنگ از فواید پرایمر: اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید رنگ پوست خود تان را اصلاح کنید تا آرایشی گیرا و جذاب داشته باشید این محصول یکی از گزینه های عالی برای شما به حساب می آید، البته برای کسانی که برخی از نواحی پوست آنها تیره یا قرمز شده هم می توانند از پرایمر استفاده کنند. با کمک این محصول می توانید خیلی از این ناهماهنگی‌ ها در رنگ پوست خود را بپوشانید و پوستی یکدست و صاف داشته باشید و در نهایت جذابیت بیشتر آرایش شب را تجربه کنید.

مزایای استفاده از پرایمر

عوارض استفاده از پرایمر
استفاده بیش از اندازه لوازم آرایشی می تواند آسیب هایی به پوست شما وارد کند که در ادامه به بررسی خلاصه ای برخی از عوارض احتمالی خواهیم پرداخت:

  • o ایجاد خشکی پوست
  • o آسیب مواد شیمیایی به پوست
  • o اگر پوست حساس دارید استفاده نکنید
  • o بستن منافذ پوست و نرسیدن اکسیژن به پوست صورت
  • o حبس باکتری تولید کننده آکنه
  • عوارض استفاده از پرایمر

انواع پرایمر
شاید تصور کنید که پرایمر فقط بر روی پوست صورت استفاده می‌شود، اما اصلا اینطور نیست. پرایمر ها انواع مختلفی مثل پرایمر سایه‌ چشم، پرایمر لب و حتی پرایمر مژه دارند و آرایش هر قسمت از صورت را در جای خود به خوبی تثبیت می ‌کنند. به همین علت، قبل از خرید پرایمر باید نیاز خود را تعیین کنید. همیشه چشمان تان را آرایش می ‌کنید؟ پس پرایمر سایه چشم بخرید. دوست دارید که کرم پودر و پنکک به خوبی روی صورت تان فیکس شوند؟ پس از پرایمر صورت استفاده کنید. 

انواع پرایمر

  • - پرایمر صورت، کدام پرایمر صورت مناسب شماست؟

پرایمر صورت نسبت به سایر پرایمر ها پر طرفدار و کاربردی ‌تر است و به همین دلیل مدل ‌های مختلفی دارد. بنابراین، ابتدا نیاز پوست صورت خود را شناسایی کرده تا بتوانید مناسب‌ ترین پرایمر را برای داشتن میکاپی ایده‌آل انتخاب کنید.
پرایمر مناسب پوست معمولی: پوست‌ های معمولی نه خشک هستند و نه چرب و منافذ باز هم ندارند. افراد دارای پوست معمولی بهتر است به سراغ پرایمر های نسبتا براق بروند تا چهره ‌شان جوان ‌تر و شاداب ‌تر به نظر برسد.
پرایمر مات(مناسب پوست چرب): افراد دارای پوست چرب بهتر است به سراغ پرایمر های مات کننده و فاقد چربی بروند که چربی اضافی و براق بودن صورت شان را بگیرد. اگر پوست خیلی چربی دارید و از ماسیدن و خراب شدن آرایش تان کلافه شده‌اید، وقت آن رسیده که یک عدد پرایمر صورت مات تهیه کنید. این نوع پرایمر ها چربی پوست را کنترل کرده و از ترکیب شدن میکاپ و چربی پوست جلوگیری می‌ کنند. در نتیجه پوست براق نشده و حالت اولیه خود را حفظ می‌ کند. 
پرایمر مات برای افرادی که پوست چرب دارند ساخته شده است. پرایمر مات کننده به محو شدن منافذ پوست و همچنین صاف کردن خطوط ریز کمک می کند. همچنین باعث می شود کرم پودر برای مدت طولانی روی پوست باقی بماند. پرایمر سیلیکونی ماهیت مات کننده ای دارد و همچنین بافت پوست شما را صاف و یکدست می کند. علاوه بر این، منافذ شما را پر کرده و یک بوم صاف برای آرایش صورت شما ایجاد می کند تا به راحتی روی آن میکاپ کنید.
پرایمر های مبتنی بر سیلیکون ماهیت چسبناکی دارند، به این معنی که کرم پودر و کانسیلر شما را روی پوست ثابت نگه می دارند. به دلیل چسبندگی و خاصیت مات کنندگی پرایمر های سیلیکونی، این پرایمر ها برای افرادی که پوست چربی دارند ایده آل است، زیرا این اطمینان را می دهد که آرایش آنها روی صورت شان ماسیده یا بعد از گذشت مدتی، چین و چروک نمی شود.
پرایمر ضد جوش: پرایمر ضد جوش فرمولاسیون سیلیکونی و سبکی دارد. این نوع محصولات باید حاوی محصولات غیر جوش زا، سالیسیلیک اسید و BHA ها باشند. از آنجایی که پرایمر های سیلیکونی غلظت بالایی دارند، به خوبی هر گونه جوش، آکنه و همچنین جای زخم و اسکار را می پوشانند. از طرف دیگر، یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می کنند و با محتویاتی که دارند، از بروز هر گونه جوش جدید جلوگیری به عمل می آورند. همان طور که می دانید، چربی پوست عامل اصلی بروز جوش و آکنه است. سالیسیلیک اسید موجود در پرایمر ضد جوش، از ترشح چربی اضافی روی پوست جلوگیری می کند و همین امر در جلوگیری از جوش زدن موثر است.

پرایمر صورت، کدام پرایمر صورت مناسب شماست؟

پرایمر مناسب پوست حساس: افراد دارای پوست‌ های حساس بهتر است به سراغ انتخاب پرایمر هایی بروند که مواد افزودنی کمتری (چربی، رایحه، پارابن) دارند تا احتمال بروز واکنش‌ های منفی در آنها کاهش پیدا کند. برخی پرایمر هایی که مبتنی بر سیلیکون هستند علاوه بر صافی و نرمی پوست، موجب بسته شدن منافذ پوستی شده و از التهاب و سرخی پوست شما جلوگیری می ‌کند. پرایمر های حاوی آنتی اکسیدان نیز مناسب پوست ‌هایی است که دارای چروک هستند و به محو شدن چروک ‌های پوست هنگام آرایش تا حد زیادی کمک می‌ کنند.
پرایمر براق و درخشان کننده(مناسب پوست خشک): افراد دارای پوست خشک بهتر است به سراغ پرایمر های آبرسانی بروند که روی برچسب محصول کلمه hydrating  نوشته شده است. بهترین پرایمر برای پوست خشک گزینه ‌ای است که بافت کرمی و سبکی داشته باشد. این نوع پرایمر روغنی و آبرسان است و باعث حفظ تعادل رطوبت پوست شما به هنگام آرایش می شود و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می ‌کند. این نوع پرایمر ها در بافت خود ترکیبات درخشانی دارند و جلوه ویژه‌ ای به پوست می ‌دهند. اگر پوست کدر یا بی ‌روحی دارید و یا علاقه ‌ای به آرایش مات ندارید، قبل از هر کاری از پرایمر درخشان کننده استفاده کرده تا در انتهای کار درست مثل یک ستاره بدرخشید.
پرایمر آبرسان(مناسب پوست خشک): این نوع پرایمر ها برای پوست خشک و دهیدراته‌ بسیار مناسب هستند. البته که آبرسانی پوست خشک و چرب نمی‌ شناسد، اما از آنجایی که پوست ‌های خشک نیاز به رطوبت‌ رسانی بیشتری دارند، پیشنهاد ما این است که اگر پوست خشکی دارید از پرایمر آبرسان استفاده کنید. یکی دیگر از انواع پرایمر، پرایمر آبرسان است که به عنوان پرایمر مبتنی بر روغن نیز شناخته می شود. این نوع پرایمر برای افرادی که پوست خشک دارند یک موهبت است. چربی این نوع پرایمر معمولا با استفاده از روغن هایی که پوست را مرطوب و تغذیه می کنند همراه با موادی مانند اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان ها فرموله می شود. پرایمر آبرسان تضمین می کند که پوست شما عمیقاً تغذیه شده و هیچ خشکی به جا نماند. اگر پوست شما خشک است، آرایش شما می تواند در برخی منافذ جمع شود و ظاهری چین و چروک دار پیدا کند. پرایمر آبرسان به صاف و یکنواخت شدن سایر لوازم آرایشی شما از جمله رژگونه، کانتور و هایلایتر هم کمک می کند. اگر دارای پوست خشک هستید، این نوع پرایمر باعث می شود آرایش روی پوست شما پوسته پوسته نشود و در طول روز بدون خطوط و چین و چروک بماند. اگر پوست شما از نوع خشک و دهیدراته است، استفاده از پرایمر آبرسان به شما کمک می کند تا میکاپ شما جلوه زیبا تری داشته و پوست تان درخشان تر شود.

پرایمر صورت، کدام پرایمر صورت مناسب شماست؟

پرایمر مناسب پوست مختلط: افراد دارای پوست مختلط باید به سراغ پرایمر هایی با فرمولاسیون‌ های خنثی بروند؛ یعنی پرایمر هایی که نه خیلی مات باشند و نه خیلی براق.
پرایمر پوشاننده منافذ(مناسب پوست های دارای منافذ بزرگ و خطوط ریز): منافذ باز روی پوست و جوش ‌های سر سیاه، از جمله مشکلاتی هستند که جلوه بهترین میکاپ‌ ها را نیز خراب می‌ کنند. زمانی که از پرایمر پوشاننده منافذ استفاده کنید، منافذ باز پوستی مسدود شده و پوست برای میکاپ نرم و یکدست می‌ شود. این دسته از افراد باید به سراغ پرایمر هایی باشند که کاهنده منافذ هستند و روی برچسب محصول کلمه ‌هایی مانند Pore-Minimizing  یا Poreless نوشته شده است.
پرایمر مناسب پوست سالخورده و مسن: از آنجا که با افزایش سن چین و چروک و لک روی پوست ایجاد می ‌شود، باید از پرایمر هایی استفاده شود که حاوی مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌ ها و ترکیبات آبرسان هستند. اگر دوست دارید که با استفاده از پرایمر یک تیر و دو نشان بزنید، از پرایمر هایی که خاصیت جوان‌ کنندگی و ضد چروک دارند می توانید استفاده کنید.
پرایمر روشن کننده: یک پرایمر روشن کننده کار بسیار مشابهی با پرایمر سیلیکونی انجام می دهد. تنها تفاوت این نوع پرایمر صورت این است که به پوست شما درخشندگی هم می بخشد. بنابراین، وقتی کرم پودر را روی یک پرایمر روشن کننده می‌ زنید، پوست شما را شفاف و شیشه‌ ای می‌ کند. پرایمر روشن کننده برای استفاده در مناسبت ها و رویداد های خاص عالی است؛ زیرا به صورت شما درخشندگی می بخشد.
پرایمر با ماندگاری بالا: خاصیت تمامی پرایمر ها، این است که ماندگاری آرایش را بالا تر ببرند. اما اگر به دنبال یک پرایمر حرفه‌ ای و با میزان ماندگاری بالا تر هستید، از این نوع پرایمر استفاده کنید. قطعا یک میکاپ حرفه‌ ای، به یک ماندگاری طولانی مدت هم نیاز دارد. 
پرایمر رنگی یا اصلاح رنگ: پرایمر های اصلاح رنگ مدل‌ ها و رنگ ‌های مختلفی دارند اما هدف مشترک آنها، یکدست کردن رنگ پوست است. مثلا ممکن است که رنگ پوست بعضی از خانم‌ ها به قرمزی بزند یا ته ‌رنگ پوست آنها زرد شده باشد. پرایمر اصلاح رنگ این رنگ‌ ها را اصلاح کرده و تیرگی و لک ‌های ناهماهنگ پوست را می پوشاند. پرایمر اصلاح کننده رنگ یکی از انواع پرایمر برای صورت است که به شما کمک می کند تا با رنگ های زیرین پوست مقابله کنید. اگر حلقه‌ های تیره بنفش زیر چشم هایتان دارید، می ‌توانید پرایمر های رنگی را انتخاب کنید. زیرا به شما کمک می‌ کنند تا آنها را اصلاح کنید و ته رنگ دور پلک هایتان را خنثی کنید. به عنوان مثال، یک پرایمر اصلاح کننده سبز رنگ به شما کمک می کند قرمزی صورت مثل جای جوش و آکنه های خود را از بین ببرید. استفاده از پرایمر اصلاح کننده رنگ سبز این اطمینان را می دهد که هیچ گونه قرمزی در صورت شما ظاهر نمی شود.

پرایمر صورت، کدام پرایمر صورت مناسب شماست؟

انواع پرایمر تصحیح رنگ
پرایمر های تصحیح رنگ خود دارای تناژ های مختلفی هستند که هر کدام برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با انواع رنگ های پرایمر تصحیح کننده آشنا می شوید.

  • • پرایمر بنفش یا آبی: خواص تمامی پرایمر های رنگی این است که رنگ مکمل خود را روی پوست خنثی کنند. به طور مثال، عملکرد پرایمر بنفش این است که زردی پوست یا رنگ پریدگی را بگیرد. افرادی که پوست روشن یا سبزه با تناژ زردی دارند، می توانند از پرایمر بنفش رنگ برای خنثی سازی آن استفاده کنند.
  • • پرایمر زرد یا نارنجی: از پرایمر زرد یا نارنجی هم برای برطرف کردن آثار کبودی استفاده می شود. کبودی ها یا تیرگی های به رنگ بنفش به راحتی با کمک پرایمر زرد و نارنجی قابل محو شدن هستند. به خصوص نواحی دور پلک که آثار تیرگی و سیاهی بیشتر روی آن دیده می شود.
  • • پرایمر طلایی: از پرایمر طلایی نیز می توان برای برطرف کردن خستگی پوست استفاده کرد. شاید شما هم افرادی با پوست تیره رنگ یا خاکستری دیده باشید. در این صورت، چهره حالت بی رمق و کدر جلوه می کند. بهترین راه کار استفاده از پرایمر طلایی است. از این محصول برای پوشاندن جوش های سرسیاه نیز به کار می برند. برخی برند های لوکس لوازم آرایشی، در پرایمر طلایی خود مقادیری طلای خالص هم اضافه می کنند. این کار باعث می شود پوست با طراوت و شاداب تر به نظر برسد.
  • • پرایمر سبز: اگر از قانون رنگ های مکمل پیروی کنیم، قاعدتا باید بدانیم که از پرایمر سبز برای خنثی سازی قرمزی پوست استفاده می شود. شما می توانید آثار قرمزی جوش و آکنه را با کمک پرایمر سبز از بین ببرید.
  • • پرایمر صورتی: از پرایمر صورتی نیز برای از بین بردن خستگی و تیرگی پوست به کار می رود. شما با کمک این محصول می توانید شادابی و درخشش را به پوست خود باز گردانید. از پرایمر صورتی برای از بین بردن سیاهی و تیرگی دور چشم نیز استفاده می شود.

انواع پرایمر تصحیح رنگ

مزایای استفاده از پرایمر صورت: حتم دارم که بعد از خواندن مطالب بالا به کاربرد ها و مزایای پرایمر پی برده باشید. اما برای اینکه با کاربرد های این محصول فوق ‌العاده بیشتر آشنا شوید، مزایای استفاده از پرایمر صورت عبارتند از:

  • - پرایمر چربی پوست را کنترل می‌ کند.
  • - پرایمر پوست را روشن می ‌کند.
  • - پرایمر به پوشاندن جای جوش و لک کمک می ‌کند.
  • - پرایمر در نرمی و لطافت پوست موثر است.
  • - پرایمر خواص ضد پیری دارد.
  • - پرایمر به صرفه و اقتصادی است.

مزایای استفاده از پرایمر صورت:

در پایان اگر شما هم جزو کسانی هستید که شناخت کافی از پوست خود ندارید، پایه‌ های شفاف یا بی رنگ و به طور کلی سازگار با انواع پوست را پیشنهاد می ‌کنم.
- پرایمر سایه چشم
اگر پلک های چرب دارید، پرایمر سایه چشم به مات شدن پلک ها و ماندگاری بیشتر میکاپ چشم کمک می کند. با استفاده از پرایمر روی پلک‌ هایتان می‌ توانید مطمئن باشید که خط چشم شما نیز به نرمی روی پلک ها حرکت کرده و ماندگاری آن افزایش می یابد.

پرایمر سایه چشم

مزایایی پرایمر سایه چشم: بعد از بررسی ویژگی ‌های پرایمر صورت، وقت آن رسیده که به مزایا و کاربرد های پرایمر سایه چشم نیز اشاره‌ ای داشته باشیم:

  • • بافت پرایمر سایه چشم بافت کرمی دارد و نسبت به بافت پرایمر صورت غلیظ‌ تر است. 
  • • پرایمر سایه چشم مات باعث کنترل چربی پلک‌ های چرب می‌ شود. 
  • • پرایمر سایه چشم از پخش شدن آرایش چشم جلوگیری کرده و ماندگاری آن را بالا تر می ‌برد. 
  • • در هنگام استفاده از پرایمر سایه چشم، کرم پودر و یا محصولات آرایشی چشم در چروک‌ های چشم تجمع پیدا نمی‌ کنند. 
  • • پرایمر سایه چشم به بهبود رنگ سایه‌ ها و فیکس شدن رنگ ‌ها کمک زیادی می‌ کند. 

مزایایی پرایمر سایه چشم

  • - پرایمر لب

اگر بعد از زدن رژ لب مایع از خشکی و ترک خوردن لب ‌ها رنج می ‌برید، پرایمر لب مناسب شماست. این نوع پرایمر باعث می شود رژلب شما در تمام طول روز ماندگاری داشته باشد و دوام آن کاهش پیدا نکند. همچنین با پرایمر رژ لب زدن آسان تر می شود زیرا از ترک خوردن و خشکی لب جلوگیری می کند. شما می توانید بعد از زدن پرایمر لب، هر نوع رژ لبی که مد نظر تان است اعم از جامد یا مایع را مورد استفاده قرار دهید.
این نوع پرایمر برای از بین بردن خط و سفت کردن لب طراحی و ساخته شده، پیشنهاد می کنم در روز های گرم برای بالا بردن ماندگاری رژ های خود از پرایمر لب استفاده کنید. توجه داشته باشید که از فواید پرایمر لب این است که مانع خشک شدن لب ها خواهد شد.

پرایمر لب

مزایای استفاده از پرایمر لب: حدس می ‌زنم که با کاربرد پرایمر لب آشنایی زیادی نداشته باشید. اما مطمعنا بعد از شناخت کاربرد های آن، به استفاده از آن مشتاق خواهید شد. 

  • • پرایمر لب باعث صافی و یکدست شدن سطح لب می ‌شود. 
  • • برای از بین بردن خطوط و شکاف ‌های لب محصولی موثر است. 
  • • از خشکی و دهیدراته بودن لب‌ ها جلوگیری می‌ کند. 
  • • پرایمر لب تا حدودی در برجسته شدن لب ‌ها نیز موثر است. 

نکته: بهتر است که بیش از اندازه از پرایمر لب استفاده نکنید. چرا که در این صورت امکان خشک شدن لب‌ ها وجود دارد.

مزایای استفاده از پرایمر لب

  • - پرایمر مژه 

یکی از رایج ترین نوع پرایمر های موجود در بازار که جدیدا خیلی زیاد استفاده می شود پرایمر مژه هست، پرایمر مژه باعث می شود ریمل به آسانی روی مژه سر بخورد و همین طور ماندگاری بیشتری داشته باشد در نتیجه با خریدن پرایمر دیگر نیازی نیست پول زیادی برای خرید ریمل های حجم دهنده و پر پشت کننده مژه بدهید.
پرایمر مژه الیاف سفیدی دارد که مژه های شما را می پوشاند. این الیاف به مژه های شما حجم و بلندی نیز می بخشد. می توانید از پرایمر مژه استفاده کنید و چند لایه ریمل روی آن بزنید. این کار باعث می شود مژه هایتان پرپشت تر و بلندتر به نظر برسند.

پرایمر مژه 

کاربرد های پرایمر مژه:

  • • پرایمر مژه در چند مدل مایع بی ‌رنگ، کرمی یا سفید رنگ در بازار وجود دارد. 
  • • در ترکیبات بعضی از پرایمر های سایه چشم، ویتامین E وجود دارد که باعث رطوبت ‌رسانی و نرم شدن مژه‌ ها می ‌شود. 
  • • در صورت استفاده از پرایمر مژه، مژه‌ هایتان پر پشت و حجیم ‌تر به نظر می ‌رسند. 
  • • پرایمر مژه باعث ایجاد احساس سنگینی بر روی چشم ‌ها نمی‌ شود. 
  • • تقویت‌ کنندگی از مزایای دیگر پرایمر مژه است. 
  • • پرایمر مژه ماندگاری ریمل را تا حد زیادی بالا تر می ‌برد.

کاربرد های پرایمر مژه

چگونه از پرایمر استفاده کنیم؟ 
بعد از اینکه پرایمر مناسب پوست و نیاز خود را خریداری کردید، باید روش استفاده درست از آن را نیز بلد باشید. بنابراین برای استفاده از هر نوع پرایمری طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. 1. صورت خود را با شوینده مناسب بشویید و خشک کنید. 
  2. 2. با استفاده از مرطوب ‌کننده، تمامی قسمت ‌های پوست خود را بپوشانید تا پوست برای استفاده از پرایمر آماده ‌تر بشود. 
  3. 3. حدود ۵ الی ۱٠ دقیقه صبر کنید تا مرطوب‌ کننده به خوبی جذب پوست تان بشود. 
  4. 4. به اندازه یک نخود از پرایمر را روی انگشت دست تان بریزید و از قسمت میانی صورت به سمت بخش‌ های بیرونی صورت پخش کنید. توجه کنید که پرایمر پوشش ‌دهی بالایی دارد و نیازی نیست که بیش‌ از حد نیاز از آن استفاده کنید. 
  5. 5. بعد از اعمال پرایمر، حدود ۵ دقیقه صبر کرده تا پرایمر کاملا جذب پوست شده و سپس به سراغ آرایش کردن بروید.
  6. 6. سپس می توانید کرم پودر بزنید. 
  7. 7. در نهایت از پودر فیکس یا اسپری فیکساتور برای تثبیت میکاپ خود استفاده کنید. 

چگونه از پرایمر استفاده کنیم؟ 

می توانید از پرایمر به تنهایی استفاده کنید: خیلی از خانم ها و دختران جوان دوست دارند که چهره بدون آرایش ولی زیبا و خوش فرم داشته باشند که برای این عزیزان من پرایمر را پیشنهاد می کنم. شما می توانید این محصول را با حالت کمی غلیظ‌ تر به عنوان سایه چشم و حتی به جای کرم روشن کننده استفاده کنید.

نکاتی که در استفاده از پرایمر ها باید دقت داشت

  • - در انتخاب و خرید پرایمر ها دقت داشته باشید که پرایمر هایی را که در ترکیبات آنها آب بیشتری وجود دارد و دارای سیلیکا کمتری است بخرید. شاید بپرسید که سیلیکا، به صافی پوست کمک می کند ولی چرا نباید سیلیکا زیاد نباشد؟ پاسخ به این سوال خیلی راحت است و اینکه سیلیکا، باعث خشکی پوست شما در دراز مدت می شود. توجه کنید که در استفاده از پرایمر زیاده روی نکنید و مقدار کمی پرایمر را بر روی پوست صورت خود بمالید. پس از اینکه یک لایه‌ نازک از پرایمر بر روی پوست صورت کشیده شد،‌ حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید تا پرایمر صورت خشک بشود و بعد از اون اقدام به زیرسازی آرایش کنید.
  • - برای زدن انواع پرایمر می توانید از براش هم استفاده کنید. اما انگشت به دلیل گرمایی که دارد، باعث جذب هر چه بهتر لوازم آرایشی خصوصا پرایمر می شود.
  • - پرایمر در واقع لایه میانی بین پوست و کرم پودر است. برخی افراد قبل از استفاده از این محصول از مرطوب کننده استفاده می ‌کنند، بیشتر پرایمر ها مرطوب کننده هستند، بنابراین می ‌توانید از مرطوب کننده صرف نظر کنید. 
  • - هرگز پرایمر صورت را دور چشم نزنید، زیرا کانسیلر دور چشم را از بین می‌ برد.
  • - زیاده روی نکنید، یک نخود برای پوشاندن صورت کافی است. برخی از متخصصان زیبایی استفاده از ابزار های زیرسازی را برای پخش پرایمر روی صورت پیشنهاد می‌ کنند، اما می‌ توانید از انگشتان خود برای کمک به آن استفاده کنید.
  • - پس از پخش شدن پایه روی صورت، چند دقیقه صبر کنید و سپس شروع به آرایش کنید.

نکاتی که در استفاده از پرایمر ها باید دقت داشت

بهترین برند های پرایمر برای آرایش جذاب
اولین گام برای انتخاب پرایمر مناسب شناخت دقیق نوع پوست و معایبی از پوست است که می خواهید پوشیده شود. پس از اینکه نوع پوست خود اعم از پوست خشک، چرب، حساس و نرمال را شناختید حالا باید با بهترین برند های پرایمر آشنا شوید تا انتخاب درستی داشته باشید.
پرایمر ها با برند ها و قیمت های مختلفی در بازار موجود هستند و از بهترین برند های پرایمر آرایشی می ‌توان به نوت، شون، کالیستا، مای، مک، لورال، بورژوا، فلورمار، کلینیک، میبلین و... اشاره کرد.

بهترین برند های پرایمر برای آرایش جذاب

  • - پرایمر نوت  NOTE

برند نوت یکی از تولیدات معتبر و باکیفیت در صنعت لوازم آرایش است که تمرکز اصلی تولیدات آن در کشور ترکیه و چند کشور مربوط به اتحادیه اروپاست. در تولید محصولات نوت اسانس های معدنی و گیاهی ارزشمندی به کار رفته است.
یکی از دلایلی که آرایش صورت به خوبی روی پوست نمی خوابد آماده نکردن زیرسازی آرایش است. محلول پرایمر نوت یکی از محصولات بسیار پر طرفدار برای آماده سازی یک آرایش زیبا و دلنشین است. این محلول دارای آب میوه کرنبری و ویتامین های زیادی است که پوست را نرم کرده و گردش خون را در پوست افزایش می دهد. پرایمر نوت یکی از بهترین برند های پرایمر است که پوست را شاداب و جوان نگه می دارد و از بروز علائم پیری زودرس جلوگیری می کند. حجم پرایمر نوتF507  ، سی و پنج میلی لیتر می باشد.
پرایمر صورت Perfecting نوت: پرایمر صورت پرفکتینگ نوت بدون چربی و با بافت نرم و ابریشمی به راحتی روی پوست توزیع می شود و ظاهر مات و یکنواختی به پوست می دهد. این پرایمر حرفه ای بلافاصله پس از استفاده عیب های پوست را پوشانده و براقیت پوست را رفع می کند. این محصول عالی به تثبیت و ماندگاری آرایش شما در طولانی مدت کمک می کند. پرایمر نوت حتی می تواند به تنهایی بر روی پوست تمیز اعمال شود یا اینکه به عنوان زیرساز آرایش پیش از کرم پودر مورد استفاده قرار گیرد.
این سبک از پرایمر برای انواع تایپ پوستی به خصوص پوست های مختلط و چرب مورد استفاده قرار می گیرد. پرایمر نوت یک مات کننده فوق العاده قوی فاقد پارابن است که توسط متخصصان پوست مورد تایید واقع شده است. خاصیت تغذیه رسانی و آبرسانی پوست در کنار افزایش جریان خون سطحی پوست از مزایای دیگر پرایمر نوت است.

پرایمر نوت  NOTE

  • - پرایمر صورت Perfect شون

پرایمر پوست صورت پرفکت شون دارای بافتی سبک و ملایم بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن چروک های ریز صورت را محو کرده و پوست را برای آرایشی خیره کننده آماده می کند. وجود روغن کنجد، روغن جوانه گندم و آلوئه ورا در این محصول طبیعی به حفظ رطوبت پوست در طول مدت آرایش کمک می کند و آن را جوان و شاداب نگه می دارد.
برای اینکه پوستی یکدست و صاف داشته باشید می توانید پیش از زدن کرم پودر و پنکک به سراغ پرایمر پرفکت شون بروید. این پرایمر را حتی می توانید به تنهایی در میکاپ استفاده کنید.

ویژگی های منحصر بفرد پرایمر شون:

  • - بافتی نرم، ملایم و مخملی
  • - پوشش تمیز و کامل عیب های صورت
  • - آماده سازی پوست برای نگهداری آرایش در طول روز
  • - دارای روغن جوانه گندم، عصاره آلوئه ورا و کنجد
  • - شاداب و جوان کننده پوست صورت
  • - محو کردن چروک ها
  • - آبرسانی مطلوب بر پایه ترکیبات گیاهی
  • - مغذی، رطوبت دهنده و آبرسان پوست
  • - دارای خاصیت ماندگاری طولانی مدت

پرایمر صورت Perfect شون

  • - پرایمر الیکسیر کالیستا 

این پرایمر با خواص منحصر بفردی که دارد پایه ای مناسب با مرطوب کنندگی عالی برای میکاپ آماده می کند. با توجه به اینکه بافت این محصول سبک و لطیف است حتی می تواند برای زیر کرم ضد آفتاب هم به کار برده شود. پرایمر کالیستا با پوشش دادن منافذ باز پوست بافتی ابریشمی در طول یک روز طولانی ایجاد می کند.
 پرایمر کالیستا با کیفیت مواد تشکیل دهنده و بافت سبکی که دارد نقص های پوست را محو کرده و اجازه پخش شدن آرایش صورت را نمی دهد. همانطور که می دانید هر گونه اشکال کوچک در پوست مانند پوسته پوسته شدن می تواند باعث خراب شدن آرایش و به نمایش گذاشتن نقص های صورت شود. برای اینکه در مدت طولانی آرایش تان بی نقص و ثابت باقی بماند به پرایمری حرفه ای نیاز دارید. پرایمر الیکسیر کالیستا جلوه ای مات روی صورت ایجاد می کند و بهترین تجربه از آرایش یکدست و جذاب را برایتان به ارمغان می آورد.

ویژگی های خاص پرایمر کالیستا:

  • - زیرسازی آرایش با رفع منافذ باز پوست
  • - بافتی سبک و ابریشمی
  • - جلوگیری کننده از ایجاد براقیت
  • - ظاهر آرایش مات

پرایمر الیکسیر کالیستا 

  • - پرایمر بلک دایموند مای

پرایمر بلک دایموند مای یکی دیگر از بهترین برند های پرایمر روز است که این قابلیت را دارد پوست شما را در طول روز سرزنده نگه دارد. این محصول عالی حاوی ویتامین های D,B,E,A بوده و با خاصیت آنتی اکسیدانی از سلامت پوست در برابر رادیکال های آزاد حفاظت می کند. یکی از مواد تشکیل دهنده مغذی آن هیالورونیک اسید است که ماده ای جوانساز و ضد چروک محسوب می شود.
پرایمر مای Matt Touch Primer 35ml هم مانند انواع برند های مشهور و باکیفیت معرفی شده بافتی نرم و ابریشمی دارد که موجب ماندگاری طولانی کرم پودر می شود و شما را از مصرف بیش از حد کرم پودر بی نیاز می کند. توجه داشته باشید که پرایمر را باید روی پوست کاملا تمیز و پاکسازی شده بزنید تا باعث ایجاد چربی زیاد پوست و بروز جوش و آکنه نشود.
پس از اینکه پرایمر را به طور یکنواخت روی پوست توزیع کردید به مدت یک دقیق اجازه دهید پرایمر به ثبات برسد و خشک شود سپس مراحل بعدی آرایش را از سر بگیرید.
این پرایمر در طول روز چربی و براقیت پوست را کنترل می کند و راهکاری مناسب برای کدری و خشکی و رنگ غیر یکنواخت پوست در بخش های مختلف است. خرید از بهترین برند های پرایمر یک مسئله کاملا ضروری است چرا که اگر کیفیت این کرم زیرساز مناسب نباشد کل میکاپ صورت دچار ظاهری به هم ریخته و بد رنگ می شود.

پرایمر بلک دایموند مای

  • - پرایمر کلینیک

این برند معروف آمریکایی پرایمر های خود را در شش دسته برای انواع مختلف پوستی به بازار عرضه نموده است. هدف پرایمر های کلینیک پوشاندن عیوب پوست و بخشیدن حالتی صاف و یکدست و ابریشمی به آن است.

پرایمر کلینیک

  • - پرایمر مک

برند محبوب مک این بار هم از قافله عقب نمانده و پرچم ‌دارهای خود را روانه بازار کرده است. پرایمر های مک مناسب انواع گوناگون پوست با استفاده از فرمولاسیون خاص این کمپانی و زیر نظر برترین کارشناسان زیبایی در خدمت شماست. پرایمر هایی نظیر پرایمر زیرساز مک که مناسب انواع مختلف پوست با ماندگاری بالاست و پرایمر مخصوص پوست چرب مک که فرمول کنترل چربی دارد و از برق زدن پوست شما جلوگیری می ‌کند.

پرایمر مک

  • - پرایمر میبلین

از محبوب ‌ترین پرایمر های این برند طبق نظر مشتریان می‌ توان به پرایمر ضد قرمزی میبلین که باعث یکدستی رنگ پوست و پرایمر آبرسان آن که باعث آبرسانی به پوست و کاور کامل آن می ‌شود، اشاره کرد.

پرایمر میبلین

  • - پرایمر لورال

برند معروف لورال با عرضه پرایمر مات کننده خود مدعی است که این محصول می ‌تواند تمامی نواقص صورت را پوشانده و حالتی نرم و صیقلی به آن ببخشد. این نوع از پرایمر های لورال بهترین گزینه برای افراد با پوست چرب است.

پرایمر لورال

  • - پرایمر لانکوم

برند محبوب و پر طرفدار لانکوم نیز با عرضه پرچم دار خود باعث رضایت خاطر مشتریان شده است. یکی از بهترین پرایمر های لانکوم پرایمر لابیس است که فاقد چربی و دارای قدرت کاور کردن و پوشانندگی بالای پوست، بستن منافذ، محو کردن چروک‌ های ریز و افزایش دوام آرایش است. 

پرایمر لانکوم

  • - پرایمر فلورمار

یکی از بهترین پرایمر های این برند آرایشی، مناسب پوست ‌های خشک است. این محصول(فلورمار) با قدرت آبرسانی بالا حالتی درخشان و روشن به پوست شما می ‌بخشد که علاوه بر کاور کردن کامل صورت، دارای دوام و ماندگاری بالایی بر روی پوست شماست.

پرایمر فلورمار

قیمت پرایمر
پرایمر نیز مانند سایر لوازم آرایشی قیمت متفاوتی دارد. برند یکی از عوامل مهم تغییر قیمت پرایمر است. برند های معروفی مانند مک، اورآل، بی‌ بی‌ بومر میشا، میبلین،OVS  و گلدن رز قیمت و کیفیت بالایی دارند. برند های مطرح ایرانی مانند کالیستا، مای و شون پرایمر های صورت را تولید و عرضه کرده اند که نسبت به نمونه ‌های خارجی ارزان تر و با کیفیت هستند.
در حال حاضر برند های ایرانی و خارجی بسیار متنوعی در بازار حضور دارند و انواع پرایمر را با کاربرد های متفاوت و با توجه به نیاز در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌ دهند. قیمت پرایمر صورت تا حد زیادی به کیفیت و همچنین برند سازنده آن بستگی دارد و برند های مطرح اروپایی و ایرانی معمولا محصولاتی با کیفیت با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌ کنند.
کیفیت پرایمر بسیار مهم است، اگر پرایمر کیفیت لازم را نداشته باشد نه تنها تاثیری در زیرسازی و مراقبت از پوست نخواهد داشت، بلکه باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌ شود. بنابراین در هنگام خرید پرایمر به کیفیت آن توجه کنید و از محصولات با برند های مختلف برای پوست خود استفاده نکنید.

قیمت پرایمر

خرید پرایمر
از آنجا که امروزه نوع فیک محصولات آرایشی در بازار زیاد شده است، شما می ‌توانید نگاهی به سایت دونا کازمتیک بیندازید، قیمت‌ ها را مقایسه کنید و پرایمر مناسب صورت تان را با در نظر گرفتن بالا ترین کیفیت و ضمانت اصالت کالا از فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی دونا کازمتیک خریداری کنید. همچنین جهت انتخاب مناسب ‌ترین محصول برای پوست شما، مشاورین دونا کازمتیک، آماده پاسخ گویی هستند.

خرید پرایمر

سوالات متداول
در ادامه قصد داریم به متداول ترین سوالات در مورد انواع پرایمر پاسخ دهیم.

  • - با استفاده از پرایمر ماندگاری آرایش پوست تا چه میزان افزایش می یابد؟

با استفاده از پرایمر آرایش پوست شما ۸ الی ۱۵ ساعت می باشد. این تفاوت بستگی به نوع پرایمر و وسایل آرایشی که استفاده می شود دارد.

  • - پرایمر بی رنگ چه کاربردی دارد؟

به طور کلی پرایمر بی رنگ است. مگر این که از نوع تصحیح کننده رنگ باشد که دارای تناژ های مختلفی هستند. از پرایمر بی رنگ برای از بین بردن چربی یا خشکی پوست استفاده می شود.

  • - چند نوع پرایمر داریم؟

انواع پرایمر شامل پرایمر های ضد جوش، مناسب برای پوست خشک و چرب، پرایمر روشن کننده، پرایمر تصحیح کننده رنگ و … است.

  • - پرایمر ایرانی چه مارکی خوب است؟

برند های ایرانی بسیاری در بازار موجود هستند که پرایمر تولید کرده اند. مثل برند مای، شون، آردن و …

  • - قیمت پرایمر چقدر است؟

قیمت پرایمر با توجه به برند، حجم و کارایی آن متفاوت است. به طور کلی پرایمر های ایرانی از قیمت کمتری نسبت به پرایمر های خارجی با برند های شناخته شده برخوردار هستند. همچنین، پرایمر های چند کاره ممکن است قیمت بیشتری نسبت به محصولات تک کاره داشته باشند.

  • - بهترین مارک پرایمر برای پوست خشک چیست؟

از آنجایی که پوست افراد زیادی در جهان از نوع خشک و دهیدراته است، برند های مختلفی اقدام به عرضه پرایمر برای پوست خشک کرده اند که از جمله آنها می توان به دیور، بنفیت، تارت، توفیسد و … اشاره کرد.

  • - انواع پرایمر صورت را با قیمت مناسب از چه برندی بخرم؟

اگر دنبال یک پرایمر مقرون به صرفه و همچنین باکیفیت هستید، پرایمر مای از نوع مات تاچ گزینه خوبی است.

با استفاده از پرایمر ماندگاری آرایش پوست تا چه میزان افزایش می یابد؟

سخن پایانی
اگر می خواهید آرایش صورت تان به بهترین شکل نشان داده شود و همچنین ماندگاری زیادی هم داشته باشد، باید از پرایمر استفاده کنید. به کار بردن پرایمر قبل از کرم پودر زدن باعث می شود پوست صاف و یکدست شده و انواع مشکلات پوستی را به خوبی می پوشاند. 
همان طور که در قسمت پرایمر چیست گفتیم زیر سازی برای هر آرایشی باید صورت گیرد و همچنین پرایمر، پایه اساسی برای زیرسازی و آرایش صورت است که باعث یک ‌دستی و ماندگاری آرایش می ‌شود. ترکیبات این ماده در کرم، ژل و پودر وجود دارد. با وجود اینکه مرطوب ‌کننده ‌ها نیز پوست را نرم می‌ کنند، اما پرایمر پوست را برای استفاده از مرطوب ‌کننده رنگی (کرم BB و CC) یا کرم ‌های زیرساز آماده می ‌کند و پایه ‌ای برای ماندگارتر شدن آنها در طول روز خواهد شد.
اگر این سوال برای شما هم مطرح شده که پایه و اساس پرایمر ها چیست باید بگویم که مواد تشکیل دهنده پرایمر ها، پلیمر هایی بر پایه سیلیکون مثل دایمتیکون هستند زیرا اثرات نرم‌ کنندگی فوق ‌العاده‌ ای برای پوست شما خواهند داشت. اما کسانی که جوش ‌های چرکی و سایر مشکلات پوستی آزار شان می دهد، حتما باید قبل از مصرف، با متخصص پوست مشورت کنند و محصولی که می خواهند استفاده کنند را تست کنند تا از نداشتن حساسیت به دایمتیکون مطمئن بشوند.

پایه و اساس پرایمر ها چیست

با توجه به شناختی که از پوست خود دارید باید پرایمر را انتخاب کنید. از آنجایی که پرایمر ها انواع مختلفی دارند ممکن است دچار سر در گمی بشوید. ولی نگران نباشید کافی است به نکاتی که در زیر اشاره می کنیم دقت کنید.

  • - اگر پوست صورت چربی دارید از پرایمر های مات کننده استفاده کنید. این نوع پرایمر برق پوست شما را جذب کرده و پوستی کاملا نرمال خواهید داشت.
  • - اگر پوست صورت خشکی دارید از پرایمر هایی که مرطوب کنندگی دارند استفاده کنید تا با حفظ رطوبت، پوست شما را شاداب نشان دهند.
  • - اگر پوست صورت شما حساس و مستعد جوش و آکنه می باشد حتما از پرایمر های آبرسان استفاده کنید. این نوع پرایمر باعث بسته شدن منافذ پوست می شود.
  • - برای پوست های دارای چروک از پرایمر های مغذی و یا حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنید.

در انتها اگر جزو کسانی هستید که شناخت کافی در مورد پوست خود ندارید به شما پرایمر های شفاف یا بی رنگ را پیشنهاد می کنم که اصولا بر روی تمامی پوست ها سازگاری دارند.
نکات خیلی مهم درباره پرایمر که باید بدانیم:

  • • نيازى نيست پرايمر را به همه جاى پوست بزنيد.
  • • فقط قسمت هاى چرب و يا منافذ دار پوست بزنيد، كافی می باشد.
  • • پرايمر را به زير چشم نزنيد، چون پوست زير چشم نازك است و پرايمر باعث مي شود كانسيلر تان دور چشم بماسد.

انواع پرایمر در رنگ ها و کارایی های مختلف در بازار موجود است که در این مطلب به بررسی هر یک پرداختیم. همچنین نحوه زدن پرایمر را آموزش دادیم که می توانید مورد استفاده قرار دهید. شما می توانید انواع پرایمر ها و بهترین برند های پرایمر را از فروشگاه آنلاین دونا کازمتیک با اصالت و بهترین کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید.

نکات خیلی مهم درباره پرایمر که باید بدانیم
 

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان